To achieve this aim, offline clients must become online clients. The typical fears of offline bank clients can easily be deflected thanks to the hardened PROTECT browser. Many institutions reduced their expenditure related to bank documents by over 25% last year, thanks to PROTECT. Depending on the size of the bank, this sometimes means several 100,000 Euro a year!
A bank clerk will inform the ATM users of this fact. They will gladly migrate to an online account thanks to the reassurance provided by the hardened PROTECT browser and an anti-phishing guarantee. This is how a bank can eliminate several ATMs and save up to 50,000 Euros per machine a year!
A bank wants to increase the number of its online users and reduce phishing risks as well. To do so, it provides all its clients with the hardened PROTECT browser for Windows, iPhone and Android. The clients’ trust in online banking increases and phishing attacks drop. Many banks charge a fee for this additional security guarantee.
Many offline clients are only offline because they fear they will be robbed when banking online. They know that online banking is better, faster and more convenient but they are scared. This fear can be eliminated thanks to the hardened PROTECT browser. Document-processing costs will go down, fearful clients will go online and will even be willing to pay one to two Euros a month for the security guarantee provided by an account with PROTECT.
Applications that are part of a banking or transaction process will eventually be targeted by cybercriminals – this cannot be avoided. Thanks to the hardened PROTECT apps, you can secure your transactions against such attacks. Beginning in 2010, PROTECT is now used by over 250 banks – and there has been no phishing incident!
Every TV, holiday or car nowadays goes beyond people’s budget. The IT Support team can increase users’ overdraft and then reduce it again later. This task can represent up to one full-time job, even for smaller banks. With PROTECT, a high overdraft is not an issue. The discussions do not have to take place with staff anymore, and this saves on personnel expenditure.
Today, a regional bank will have 50% online clients and 50% offline clients. Offline clients do not remain offline because they do not like computers. Indeed, they shop online, have a smartphone and tablet computer – but fear online banking. PROTECT wipes away these clients’ worries and is therefore the ideal attractive selling point for the Marketing and Sales department to get new clients.
Many GENO banks want to strengthen their cooperatives’ members. Other regional banks want to reinforce their relationship with their customers too. To do so, added value and bonus programmes must be proposed. What could work better than the fully secure online banking offer with PROTECT and its anti-phishing guarantee? Clients know how much this is worth!
„Die hohen Nutzungszahlen und das durchweg positive Feedback unserer Kunden bestätigen, dass der Einsatz des Computerchecks richtig war. Auch der schnelle und kompetente Support bei Kundennachfragen ist positiv hervorzuheben und unterstützt den Sicherheitsgedanken beim Kunden und bei unseren Mitarbeitern.“
„Mit dem Sparkassen-Computercheck erreicht man sehr gut die Kümmerer, d. h. die Kunden, die sich Gedanken um die Sicherheit ihres PCs machen. Der QuickCheck soll auch die Sorglosen erreichen, indem er als automatischer Schnelltest beim Login ins Online-Banking abläuft und bei schweren Sicherheitsmängeln den Kunden warnt.“
"Coronic züchtet den "digitalen Wachhund." Software-Firma entwickelt sicheren Browser und gewinnt sowohl Banken als auch die Bundeswehr als Kunden."
"Mit dem gehärteten Browser VR-Protect verfügen wir über ein echtes Alleinstellungsmerkmal in puncto Sicherheit im Online-Banking. Unseren Kunden ein absolut sicheres Online-Banking garantieren zu können, ist in der heutigen Zeit ein echter Mehrwert - und passt zu unserer Positionierung als Partner in allen finanziellen Angelegenheiten. Wir empfehlen unseren Kunden die Nutzung von VR-Protect ausdrücklich!“
„Wir setzen den gehärteten PROTECT Browser der Firma CORONIC seit eineinhalb Jahren bei unseren Mitarbeitern und Kunden erfolgreich ein. Das Produkt hat zu äußerst positiven Reaktionen bei allen unseren Kunden geführt und ist inzwischen zu einem unverzichtbaren Bestandteil unserer hausinternen Sicherheitsstrategie beim Online-Banking geworden.“
„Als genossenschaftliches Institut liegt uns die Sicherheit unserer Mitglieder sehr am Herzen. Wir haben uns daher schon 2013 für den gehärteten Browser der Firma CORONIC entschieden. Ab April 2014 wird VR-PROTECT in unserem Online-Kontomodell als feste Größe mit Zertifikat verankert."
"Gehärtete Banking-Browser, wie VR-Protect, bieten dem Kunden auf dem PC den gleichen Komfort wie die Webseite der Bank, sind aber vollkommen immun gegen Schädlinge. VR-Protect schützt effektiv vor Angriffen und die Bank kann so weitere Kunden für ihre Onlineangebote gewinnen...."
"In den Jahren 2008 bis 2013 haben wir einen Analysten / Designer der Firma CORONIC aus Kiel eingesetzt. Der Mitarbeiter verfügte über exzellente technische und fachliche Fähigkeiten. Er hat sich sehr gut in das Team und unsere Themen eingearbeitet und ist so zu einem unverzichtbaren Bestandteil der Softwareanalyse geworden."
"Wir haben Coronic von der Gründung bis zur Rückzahlung unserer Finanzierung über einen Zeitraum von 10 Jahren begleitet. In der Zeit haben wir nicht nur den Markterfolg innovativer Produkte und des Unternehmens miterlebt, sondern hatten es in den 10 Jahren unserer aktiven Geschäftsbeziehung immer auch mit einem verlässlichen und fairen Partner zu tun, der letztlich auch maßgeblich zum Erfolg unseres Engagements beigetragen hat."
"Die CORONIC GmbH unterstützt und berät die VR-NetWorld seit vielen Jahren bei den Themen Internet und Online-Sicherheit. Wir haben das Unternehmen dabei steht als innovativen, kompetenten und fairen Partner erlebt, auf dessen Know-how und Produkte wir immer gerne zurückgegriffen haben."
„Wir kennen die Firma CORONIC als technischen Dienstleister für Banken und Zahlungsverkehr und haben ihre Konzepte aus dem Biometrie-Bereich auf rechtliche Konformität hin überprüft. Das Unternehmen hat hier eine elegante technische Lösung präsentiert.“
The hardened PROTECT Browser is a real browser: it looks like a normal one, has the same functions and operates just like its insecure counterparts.
Hardened browsers are the most secure way to do online banking. PROTECT has been used by over 170 banks for practically ten years – without a single incident.
Security and speed can go hand in hand. PROTECT Browser systems are just as fast and efficient as Chrome, Firefox, Edge or Safari, for instance.
The PROTECT Browser can monitor online banking, Secoder processes and communicate fully automatically with EBICS systems.
By means of an Admin server that can support multiple clients, individual whitelists for different banks or websites can be managed, controlled and configured.
The Browser has its own HTML rendering engine based on Chrome Blink and operates in exactly the same manner on many operating systems, with the same layout, which makes testing at the time of roll-out easier.
The PROTECT Browser can be given individual certificates, in order to manage the identification of users, logins and authentication mechanisms.
PROTECT Browser systems can be tailored to banks individually. Own name, own interface, own functions – no problem at all.